Meest gestelde vragen

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen aan Allocar.
Klik op een vraag om het antwoord te tonen.
Auto kopen
Bij wie koop ik mijn nieuwe auto als ik hem via Allocar bestel?
Allocar werkt uitsluitend samen met merkdealers, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Dealer Associatie van de BOVAG. U koopt de nieuwe auto rechtstreeks bij de BOVAG dealer.
Hoe werkt het kopen van een nieuwe auto via Allocar?
U kiest de nieuwe auto van uw voorkeur uit.
U vindt de auto gemakkelijk, bijvoorbeeld vanuit een aanbieding op de homepage, of via de showroom.
In een aantal stappen kiest u vervolgens de kleur en de bekleding kiezen en de gewenste opties.
Na het achterlaten van uw contactgegevens is de offerte gereed en kunt u het overzicht bekijken.
Wilt u een auto inruilen dan kunt u dat ook aangeven en een taxatierapport maken, dat in de offerte wordt meegenomen.
De opvolging vindt plaats via de Bovag merkdealer, waar Allocar mee samenwerkt.
De overeenkomst op basis van definitieve afspraken, wordt gesloten tussen u en de BOVAG merkdealer.
Hoe zit het met de garantie?
Op alle nieuwe auto’s zijn de normale fabrieksgaranties en de normale BOVAG voorwaarden van toepassing.
Kan ik zelf de dealer uitkiezen ?
Allocar doet zaken met door haar zelf geselecteerde merkdealers, die allen aangesloten zijn bij de Nederlandse Dealer Associatie van de BOVAG. U kunt dus niet zelf de dealer kiezen.
Kan mijn nieuwe auto in onderhoud bij de dealer van mijn voorkeur?
Voor onderhoud kunt u terecht bij iedere merkdealer in Nederland.
Wat zit er allemaal in het afleverpakket?
Allocar gaat uit van de rijklaarmaakkosten die de importeur voorschrijft. Daar naast wordt rekening gehouden met het eventueel thuis afleveren van de nieuwe auto. In de rijklaarmaakkosten die de importeur voorschrijft zitten in ieder geval:
  • Rijklaarmaakkosten conform opgave van de importeur (inc. BTW)
  • Leges of inschrijvingskosten (BTW vrij)
  • Verwijderingsbijdrage inc. BTW)
Inruilen
Hoe komt het dat er verschillen zitten in de Allocar waarde en de waarde die andere sites afgeven?
De waarde die Allocar afgeeft is gebaseerd op de opgegeven specificaties in het taxatierapport.
Daarbij kijken andere websites doorgaans naar de verkoopprijzen of vraagprijzen op internet en niet naar de daadwerkelijke waarde (inruilprijs) van de auto.

De prijzen van gebruikte auto’s fluctueren op dit moment snel. Ook daardoor kunnen verschillen ontstaan.
Hoe werkt inruilen bij Allocar?
U stuurt een sms met "car spatie kenteken spatie kilometerstand" naar 1008.
Voorbeeldbericht: CAR ZJFZ89 221500
Dan krijgt u via sms informatie terug over de auto en een Allocar code.
Met de Allocar code kunt u op www.Allocar.nl uw eigen volledige taxatierapport maken.
Waarom worden er SMS kosten in rekening gebracht?
Allocar koopt bij derden de data in voor de kentekenherkenning en de autogegevens en brengt de SMS kosten ter dekking in rekening.
Wat doet Allocar met mijn 06-nummer?
Uw 06-nummer wordt gebruikt om u informatie over de auto te sms-en, inclusief de Allocar code.
Als u een offerte heeft gemaakt en/of een taxatie van uw huidige auto neemt een van de Allocar partners (de BOVAG merkdealer) contact met u op om de offerte en/of de waarde van uw auto met u af te stemmen.
Wat doet Allocar met mijn gegevens?
Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt door Allocar om te komen tot een optimale informatievoorziening en voor het verstrekken van aanvullende informatie, die niet direct on-line geleverd kan worden.
Behalve door Allocar partners (de BOVAG merkdealer) worden geen gegevens voor andere doeleinden gebruikt, of aan derden verstrekt.
Wat kost de sms met de waarde en de Allocar code?
U ontvangt 2 sms berichten. Eén met informatie over de auto en één met de Allocar-code.
Per SMS bericht wordt éénmalig € 1.50 in rekening gebracht.
Wat zijn de gevolgen als er in de tussentijd iets met de inruilauto gebeurt?
Indien u bij een partner van Allocar een nieuwe auto heeft besteld bent u tot het moment van overdracht zelf verantwoordelijk voor de inruilauto. Dus ook voor eventuele waardevermindering als gevolg van schade.
SMS berichten
Geen kenteken koppeling
Als u een SMS retour krijgt waarin is aangegeven dat er geen kenteken koppeling bekend is dan ontbreken de autogegevens in de database.
Dit kan o.a. voorkomen bij auto's, die als occasion zijn geimporteerd in Nederland.
Ongeldig bericht
Als u een SMS retour krijgt met "We hebben een ongeldig bericht van u ontvangen" kan dit een aantal oorzaken hebben.
Het correcte bericht is een sms met "Car spatie kenteken spatie kilometerstand" naar 1008.
Voorbeeldbericht: CAR ZJFZ89 221500
Een ongeldig bericht wordt veroorzaakt door te veel spaties, of streepjes, of puntjes in ketneken en/of kilometerstand.
Taxatie kon niet worden uitgevoerd
Als u een SMS retour krijgt waarin is aangegeven dat de taxatie niet kon worden uitgevoerd kan dit een aantal oorzaken hebben.
Doorgaans vermeldt het bericht de reden.
De meest voorkomende redenen zijn:
De leeftijd van de auto is jonger dan 6 maanden
De leeftijd van de auto is ouder dan 10 jaar. NB: het kan voorkomen dat automatische taxatie toch lukt bij courantere auto's
De historische prijsgegevens van de auto ontbreken in de database

Stel een vraag

Zit uw vraag er niet bij ? Stel hem hier
 
Links
Disclaimer
Privacy statement
Documenten
Algemene Voorwaarden Allocar Concepts BV
AV Bovag particulieren
Onze merken